První krok nezabere ani 1 minutu.
Řidiči kamionů, dodávek, ale i autobusů. Ti všichni mají povolání, které vyžaduje být neustále ve střehu. Proto je jasné, že nemohou pracovat 8 hodin v kuse. Zákonem jsou dané povinné přestávky, které musí dodržovat. Jsou nastavené poměrně rozumně, letos navíc vláda přišla s výjimkou, jež vychází dopravcům i jejich řidičům vstříc.
Na území EU platí jednotná pravidla. Následující doby odpočinku jsou platné na všechny přepravy, na něž se vztahuje nařízení EU, ale také dohoda AETR (pro přepravy mimo EU).
Každý řidič po 4,5 hodinách řízení musí mít přestávku aspoň 45 minut, pokud mu tedy v tu chvíli nezačíná rovnou doba odpočinku. Tři čtvrtě hodiny lze odpočívat v kuse, případně lze dobu rozdělit na aspoň 15 minut a pak minimálně 30 minut.
Během každých 24 hodin musí řidič odpočívat minimálně 11 hodin v kuse, případně je možné tuto dobu zkrátit na 9 hodin, ale to nejvýše třikrát mezi dvěma týdenními dobami odpočinku (viz níže). Případně je možné uplatnit tzv. dělený odpočinek. V tom případě se odpočinek rozdělí na dvě části během 24 h, první část musí být nejméně 3 hodiny a druhá nejméně 9 hodin. Ano, v součtu to dává 12, minimální doba odpočinku se prodlužuje z 11 na 12 hodin.
Pro 2 řidiče ve vozidle platí trochu jiná pravidla, řidiči musí odpočívat 9 hodin za každých 30 hodin, nikoliv 24.
Pak je tu ještě pravidlo pro týdenní odpočinek. Řidič musí mít ve dvou následujících týdnech vždy dvě běžné týdenní doby odpočinku (2× 45 h), nebo jednu týdenní dobu odpočinku a jednu zkrácenou v celkové délce 24 h. Zkrácení však musí být dorovnáno před koncem třetího týden.
Letos v květnu začala vláda řešit výjimky z výše popsaných pravidel. Za určitých podmínek v určitých úsecích budou moci řidiči pokračovat v jízdě bez dodržení povinného odpočinku například z důvodu zhoršení sjízdnosti silnice či ochrany života, majetku a zdraví. Důvodem k tomuto rozhodnutí je pandemie covid-19. Tehdy spousta států zavedla hraniční kontroly, silnice byly blokované a odpočinek dle zákonů bylo prakticky nemožné dodržovat. To samé se může stát za zhoršení povětrnostních podmínek nebo při stávkách.
Přestávky řidičů průkazně monitoruje i náš systém Lokatory.cz na sledování firemních i osobních vozidel pomocí GPS.
GPS sledování vozidel, balíků, strojů i osob v reálném čase odkudkoli.
První krok nezabere ani 1 minutu.
Náš specialista s vámi doladí detaily a připraví nabídku na míru.
Lokátor vám přijedeme namontovat už do 2 dnů.
Odteď máte vše pod kontrolou.
Už do druhého pracovního dne. Spěcháte?
Zavolejte nám na
+420 777 250 770
Například úspora nákladů na PHM se projeví okamžitě po montáži.
Přijedeme za vámi, se 30 montážními místy jsme na dosah.
Vše sledujte v reálném čase, v kanceláři i na cestách.
Řešení Lokátory.cz je intuitivní a většinu věcí hlídá za vás.